1. Firma Tag Teknik ApS Budstikken 150 2630 Taastrup CVR-nr.: 44184737 Mail: hej@tag-teknik.dk Tlf: +45 42 65 80 19 2. Tilbud og Ordrebekræftelse Tilbud er gældende i 30 dage, medmindre andet er skriftligt anført. Endelig aftale foreligger først på det tidspunkt, hvor køber har modtaget en bekræftelse pr. Mail eller ved fremsendelse af ordrebekræftelse. Når Tag Teknik ApS har modtaget kundens ordre/accept, bekræftes denne i forlængelse heraf for kunden jf. førnævnte. Det vil fremgå af tilbudet/ordrebekræftelsen, hvilket produkt/ydelser kunden har købt og den aftalte pris for disse. 3. Fortrydelsesret Kunden har som udgangspunkt 7 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen regnes fra den dag, hvor kunden har foretaget en bestilling på www.tag-teknik.dk via telefon eller tredjepart eller accepteret et tilbud pr. e-mail. Ønsker kunden at gøre brug af fortrydelsesretten, skal kunden give Tag Teknik ApS skriftlig besked på mail til hej@tag-teknik.dk inden udløbet af de 7 dage. Tag Teknik ApS vil herefter sende kunden en bekræftelse på modtagelse af fortrydelsen. Har Tag Teknik ApS, efter aftale med kunden, fastsat et starttidspunkt for opgaven inden udløbet af de 7 dage bortfalder fortrydelsesretten 24 timer før starttidspunktet, jf. betingelse 4. Kunden er således indforstået med, at fortrydelsesretten ikke kan påberåbes efter påbegyndelsen af en opgave. 4. Aftale om starttidspunkt Indgåelse af aftale om starttidspunkt for udførelse af en opgave på kundens/sælgers ejendom sker enten telefonisk eller pr. e-mail. Idet mandskabets kørselsafstande kan variere og tilstødende opgaver kan trække ud, kan det aftalte starttidspunkt være forbundet med mindre usikkerhed ift. mandskabets fremmøde. Som udgangspunkt forbeholder Tag Teknik ApS sig retten til at den aftalte tid for fremmøde kan variere med +/- 2-3 timer. Endelig forbeholder Tag Teknik ApS sig ret til at udskyde et aftalt starttidspunkt på grund af sygdom eller hvis Tag Teknik ApS vurdere at det vil være uforsvarligt at udføre arbejdet. Fx at der kan være udsigt til at materiel eller kundens ejendom kan lide skade, eller at tag folkenes sikkerhed er i fare som følge af vejret. Ved udskydelse af starttidspunktet vil kunden straks blive orienteret via mail, SMS eller telefon. Ved udskydelse af opstartstidspunkt, vil Tag Teknik ApS snarest herefter komme med et nyt tidspunkt for opstart. 5. Aflysning Når starttidspunktet er aftalt, skal eventuel aflysning foretages direkte til vores kontor, senest 24 timer i hverdage inden det aftalte tidspunkt for besigtigelsen. Aflysningen kan foretages til hej@tag-teknik.dk eller på tlf. +45 42 65 80 19. Aflyser kunden ikke senest 24 timer før eller 7 dage før starttidspunktet, forbeholder Tag Teknik ApS sig retten til at opkræve et gebyr på kr. 4.500,00 inkl. moms. 6. Ansvarsfraskrivelse Tag Teknik ApS er ikke ansvarlig for følgeskader herunder vandindtrængning efter maskinel afrensning, algbehandling af tage eller ved flisernes. Det er udelukkende købers eget ansvar om taget/fliserne tåler en tagrensning/algbehandling/flisernes. Tag Teknik ApS kan derfor ikke stilles til ansvar overfor skader mod tag/fliser som skyldes utætheder, manglende vedligehold eller lignende. Evt. anvendte algebekæmpelsesmidler må ikke udledes direkte til åer og vandløb, idet dette kan skade vandmiljøet. Det er derfor vigtigt, at kunden senest ved starttidspunktet har sikret sig, at tagrender leder spildevand er lukket og videre til rensningsanlæg eller andet form for tømning. Såfremt der på trods af oplysninger om det modsatte, alligevel udledes direkte til åer og vandløb, erkender kunden at ville holde Tag Teknik ApS skadesløs for ethvert krav der måtte opstå mod Tag Teknik ApS i samme anledning anledning. De kan få oplysninger om afledning af spildevand ved Deres kommune, eller De kan tjekke Deres BBR på www.ois.dk. 8. Billeder og dokumentation Ved påbegyndelse af en given opgave samt efter udførelse tages der før- og efterbilleder af de steder, på eller omkring huset, hvor opgaverne udføres. Billederne bruges til at dokumentere, at vi har været hos jer og udført opgaven. Ligeledes bruges billedmaterialet ifm. evt. reklamationssager. Såfremt mandskabet opdager fejl og defekter, som ikke skyldes Tag Teknik ApS arbejde på stedet, dokumenteres dette ligeledes. Alle billeder indeholder et tidsstemple, som dokumentation. 9. Reklamationer Reklamationer vedr. skader, mangler, forsinkelser, produktansvar eller andre krav om erstatning skal fremsættes skriftligt til Tag Teknik ApS uden ugrundet ophold. Har man ved indgåelse af aftale, kendskab til eksisterende fejl, skader og mangler på tage, konstruktioner, fliser etc. skal dette oplyses inden opstart. Det er kundens ansvar at kunne dokumentere evt. efterfølgende opståede skader i form af billeder hvor dette er muligt. Er huset ikke renset efter tagrens skal kunden gør Tag Teknik ApS opmærksom på det og en frist på 8 uger til forbedre, Kunden er er stadig betinget til betale det fulde beløb kræv mæssigt ved evt disse tilfælde . Det anbefales derfor at kunden selv tager billeder af de områder som skal bearbejdes inden opstart - til brug for evt. senere dokumentation. Fejl, skader og mangler som er opstået som følge af naturligt slid, overlast, mangelfuld betjening, mangelfuld vedligeholdelse, hændeligt uheld eller andre forhold, for hvilke kunden bærer ansvaret eller risikoen, berettiger ikke en reklamation. 10. Betaling A: Ved Ordrebekræftelse betales der 25% inden 5 dage. Betales der ikke inden udførsel, annulleres ordrer ”Forud betaling gælder kun ordre på over 30.000 Kr.- ex moms” Slutbetaling til Tag Teknik ApS forfalder som udgangspunkt samme dag når arbejdet er udført og fakturaen er modtaget. Er andet aftalt, er dette anført særskilt. Evt. aftalte ekstra arbejde ifm, arbejdets udførelse afregnes via slut fakturering. B: Er ordren under 30.000 Kr.- ex moms skal fakturaen betales straks når arbejdet er udført. I 2020 er bankernes krav til likviditet krav øget, fx til Tag Teknik ApS, modtager vi kun øjeblikkelig betaling efter arbejde er udført. Manglende betaling påløber der 2% i rente pr. mdr. regnet fra forfaldsdato. Ved manglende betaling vil Tag Teknik ApS pålægge et rykkergebyr på kr. 100,- inkl. moms pr. fremsendte rykker til kunden. Endvidere vil fortsat manglende betaling kunne medføre sagens overdragelse til retlig inkasso, hvilket medfører yderligere omkostninger og gebyrer. Alle beløb er i DKK (Danske kroner). 11. Lovvalg og værneting Denne aftale er undergivet dansk ret. Hvis tvistigheder opstået i forbindelse med denne aftale ikke kan løses gennem forhandlinger mellem kunden og Tag Teknik ApS, afgøres tvisten af de danske domstole. 12. Force majeure Tag Teknik ApS er berettiget til at annullere ordrer eller udskyde aftalt levering af produkter, og er i øvrigt fri for ansvar for enhver manglende, mangelfuld eller forsinket levering, der helt eller delvist skyldes omstændigheder, som ligger uden for Tag Teknik ApS rimelige kontrolmuligheder, herunder følger af krig, borgerkrig, oprør, offentlige restriktioner, import- eller eksportforbud, naturkatastrofer, jordskælv, stormflod, omfattende oversvømmelse, skypumpe, vulkanudbrud samt udbredt arbejdskonflikt, brand eller lignende, som ikke burde eller kunne være forudset af parterne på tidspunktet for indgåelse af aftale. Som force majeure regnes også dødsfald, sygdom eller fratræden af nøglepersoner eller andre lignende omstændigheder, som Tag Teknik ApS ikke er direkte herre over. 13. Behandling af personoplysninger Ved aftaler indgået online mellem kunden og Tag Teknik ApS er Tag Teknik ApS dataansvarlig for de indsamlede personoplysninger, som rekvirenten eller kunden selv har oplyst under bestillingen. De personoplysninger, der registreres om en kunde i forbindelse med aftaleindgåelsen med Tag Teknik ApS er fx navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Tag Teknik ApS har brug for disse oplysninger for at kunne levere det bestilte produkt. Formålene med behandlingen af personoplysningerne er; kundeadministration, opfylde den indgåede aftale, foretage gennemførelse af kundens betaling og behandle eventuelle klager eller en kundes brug af fortrydelsesretten. Personoplysningerne opbevares sikkert og behandles fortroligt i overensstemmelse med persondataloven. Kunden har, som registreret kunde, altid ret til og mulighed for at blive bekendt med, hvad Tag Teknik ApS har registreret. Kunden kan ligeledes gøre indsigelser mod registreringen. Har kunden spørgsmål til det registrerede data, kan kunden kontakte Tag Teknik på hej@tag-teknik.dk 14. Forbehold for ændringer Tag Teknik forbeholder sig retten til løbende at ændre og opdatere salgs- og leveringsbetingelserne. Enhver kunde som modtager et tilbud eller en ordrebekræftelse, modtager ligeledes et dateret eksemplar af disse betingelser, som er gældende for det enkelte kundeforhold. 15. Delvis ugyldighed Hvis en eller flere af bestemmelserne i disse salgs- og leveringsbetingelser kendes ugyldige, ulovlige eller uigennemførlige, skal ingen af de øvrige bestemmelsers gyldighed, lovlighed eller gennemførlighed påvirkes eller forringes deraf. Med venlig Hilsen Tag Teknik ApS